04-03-2013, 21:23
Kubo mam do Ciebie pytanie o jagdpanthera. Jeśli możesz to odezwij się. Masz zapchaną skrzynkę i nie mogę Ci pw wysłać.
![[Obrazek: tumblr_nsfc3pI0i31r3eyedo2_400.gif]](http://38.media.tumblr.com/5f6b786d84a74194602f6e59698a13b4/tumblr_nsfc3pI0i31r3eyedo2_400.gif)
Jagdpanther 1/35 Dragon
|
04-03-2013, 21:23
Kubo mam do Ciebie pytanie o jagdpanthera. Jeśli możesz to odezwij się. Masz zapchaną skrzynkę i nie mogę Ci pw wysłać.
![]()
Cześć! Odgrzebuję wątek sprzed lat. Dlaczego? Oczywiście dlatego że nabrałem na niego ochoty, to po pierwsze, a przede wszystkim dlatego że pojawiło się sporo fotografii które rozjaśniły mi kilka kwestii wcześniej zbyt zagadkowych by kontynuować wątek. Zacząłem od kwestii chyba najważniejszej czyli zmiany zestawu z G1 na G2. Tak, wiem że kilka osób mnie uprzedzało, ale sam musiałem się przekonać. Kwestia hybrydy jednak nadal jest otwarta, nie dotyczy to na pewno Panzer Lehr Division.
Tu doskonale widać róźnice na tylnej płycie. chciałem pokazać jak sobie poradziłem z dużą przerwą pomiędzy grilami a tylną płytą nadbudowy. ![]() Ten fragment fotografii doskonale pokazuje jak wyglądają tylne podpory płyty pancernej nad podwyższoną osłoną wentylatora. Musiałem dokonać kilku przeróbek. Źródło to PANCERWRECKS. To samo dotyczy kolejnej archiwalnej fotografii. jest to wycinek najpóźniejszej wersji pojazd ![]() Na dole po lewej to przednia podpora wyżej wspomnianej płyty. Mam nadzieje, że po przyklejeniu, płyta będzie ruchoma, co powinno ułatwić mi malowanie, doda realizmu i zawsze to niezły bajer ![]() ![]() Ta właśnie fotografia wyjaśnia dlaczego uwzględniłem na płycie dopancerzenia półokrągłe wycięcie i ścięcie na jej wewnętrznej krawędzi. Jak widać to wycięcie pokrywa się z zaczepem (kiedy osłona jest odchylona do tyłu) na linę który jest przyspawany do tylnej osłony skrzynkowej co zrobiłem i widać na kolejnej fotce. ![]() ![]() Chciałbym tez pokazać w trzech prostych krokach jak przylutować wieszaki na osłony boczne. może kogoś zainteresuje. Krok pierwszy to przylutowanie pierwszego wieszaka, zawieszenie osłony z włożonym drugim wieszakiem i zaciśnięcie go w odpowiedniej pozycji w klamerce. Zaznaczamy miejsce. ![]() Krok drugi to nałożenie niewielkiej ilości pasty lutowniczej. W ty przypadku to pasta Koki. ![]() Krok trzeci i ostatni to przytrzymanie wieszaka pensetą (może być też zaciśnięta ta sama klamerka lub tez penseta, mnie jednak wygodniej w ten sposób) i przytrzymanie grotu rozgrzanej lutownicy. ![]() I jeszcze pierdoła na koniec. Ścianki kolanek dokładniej pocieniłem i usunąłem dragonowskie osiem śrub, zastępując je ładniejszymi czterema. W tej skali ciężko byłoby wykonać kolanka z blachy. W rzeczywistości kolanko powinno nachodzić na flammvernichter ( te z blaszki zdecydowanie łatwiej wykonać, ale może innym razem) czterema wycięciami i opierać się na śrubach. Ja tych wycięć w kolankach nie robiłem, bo i tak pewnie nie byłoby ich widać. Ta jedna wystająca śruba albo tak zostanie, albo ją wcisnę. ![]() Pozdrawiam!
Obserwuję!
Będzie z kogo zrzynać... ![]() A przy okazji - zakładam, że Panzer Tracts o Jagdpanterach masz? I wiesz na przykład o tym, że różni producenci pojazdów robili różne wieszaki na osłony i to co robi Aber nie jest właściwe dla wszystkich pojazdów? Ale pewnie wiesz... ![]()
07-03-2017, 16:38
Ja tam sobie oglądam - specem od panter nie jestem, ale jak ordynusa zobaczę w krzyk uderzę :)
Pozdrawiam
07-03-2017, 17:49
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-03-2017, 17:50 przez Kuba Lipiński.)
Cześć.
Nie mam Bartek, ale mam fotki i to raczej te wieszaki. Musiałem jedynie zmienić ich pozycję uwzględniając osłony. Swoją drogą, chciałem wkleić zdjęcie domniemanego "823" ale nie wiem czy mogę, bo z tego co czytam, to Panzerwrecks podchodzi do sprawy dość restrykcyjnie. Jak myślicie? Mogę? :) Jacku, ja też specem nie jestem, ale przez te lata zapoznałem się z tą Jagdpanterą i pewnie też krzyknę z radości jak w końcu ukończę ten model. Co nie znaczy że zupełnie nic przez ten czas nie zrobiłem w modelarstwie, chociaż czasu było mało.
Kuba, wieszaki różniły się nieznacznie, natomiast listwy były inne - albo składały się z 3 albo z 6 elementów. Różniły się oczywiście jeszcze tym, że jedne miały podcięcie na kratownice na narzędzia, a drugie nie. I chyba tylko Griffon daje w swoich blachach oba te rodzaje.
Wyślij mi swojego maila ![]()
08-03-2017, 10:35
Wycięcie na łopatę zalutowałem blaszką (jest w zestawie).
Wstawiam fotografie o której wcześniej wspomniałem. Autorzy twierdzą, że to pojazd który ja chce wykonać w roku 48. Ja nie jestem tego pewien, bo ani nie widzę numeru wanny, ani numeru taktycznego jak sugeruje tekst. Lewy błotnik wydaje mi się w lepszym stanie niż ten z 45-ego. Błędnym stwierdzeniem jest również, że mocowanie osłony nad wentylatorem jest przyspawane do boków kadłuba. Jest przyspawane do płyty nadsilnikowej i to dotyczy wszystkich maszyn. Dobrze natomiast widać ślizgacz za kołem napędowym. FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY NA POTRZEBY FORUM ![]() Pozdrawiam!
25-03-2017, 19:28
Cześć!
Prace trwają, nie tylko nad jednym, ale nad dwoma JP. Na ostatniej fotografii możecie zobaczyć wstępną przymiarkę hybrydy. Chcę żeby model przedstawiał maszynę porzuconą przez załogę, która wysadziła wnętrze pojazdu po tym jak zabrakło paliwa. JP z Pz. Lehr będzie w lepszym stanie :) Zrobiłem wszystkie spawy z GS, ten na dachu nadbudowy pojawi się na samym końcu. ![]() Dalsza część zmagań z tylnymi płytami. ![]() Przymiarka tylnych osłon. ![]() ![]() Jak już ukończę budowę, wrzucę zdjęcie obu model dla porównania. Pozdrawiam!
26-03-2017, 08:16
Bardzo fajnie - lubię oglądać taką dłubaninę z poparciem zdjęciowym. Walcz dalej obserwujemy.
Pozdrawiam
27-03-2017, 09:55
Ta druga bardzo mnie zaciekawiła. Ale pierwsza tez wygląda świetnie.
Co do spawów - ryłeś w plastiku, czy tylko wypełniłeś szczeliny (jeśli wiesz o co mi chodzi...)?
Faktura pancerza klejowo-pędzelkowa (jeśli wiesz o co mi chodzi...)?
29-03-2017, 15:41
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-03-2017, 15:53 przez Kuba Lipiński.)
(27-03-2017, 09:55)Kamil Kowalik napisał(a): Ta druga bardzo mnie zaciekawiła. Ale pierwsza tez wygląda świetnie. Co do tej drugiej, to już kilka razy zmieniałem koncepcje, ale na 99% będzie w resztkach kamuflażu zimowego, zastanawiam się tylko nad układem plam kamuflażu właściwego, chociaż w tym przypadku mam dużą swobodę :) Bartek, ryłem tylko w przypadku łączenia bocznej płyty kadłuba z tylną płytą wanny. faktury są różnie wykonane, od dremela, przez dziobanie pędzlem na laquer thinner, na podwyższona osłonę went. dałem surfacera 500. Takie kombinowane fakturowanie chyba wypada najlepiej. Właściwie ukończyłem budowę Jagdtigera gdzie dość mocno powalczyłem z tego typu fakturą, czyli mix dremel plus rozpuszczalnik i pędzel. Może wstawię fotkę następnym razem. Pozdrawiam! |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki&hellip | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Sexton II "WOROCHTA"/"BREDA" 1:35 Dragon 6793 ciąg dalszy | cooper69 | 9 | 1,579 |
04-04-2023, 16:30 Ostatni post: Thalgonis |
|
Sd.Kfz.166 'Brummbär' (Dragon, 1:35) | Thalgonis | 27 | 2,916 |
06-10-2022, 12:48 Ostatni post: Thalgonis |
|
PzKpfw IV ausf G, Dragon 1:35 stylizowany na 20 DPanc | Demonion | 10 | 6,828 |
17-09-2019, 13:28 Ostatni post: Demonion |
|
Panther Ausf. G . MAN - Dragon 1:35 | KAMIL90 | 8 | 8,418 |
29-10-2018, 07:39 Ostatni post: Jacek Cieślak |
|
Pz.kpwf.III ausf.N DAK - Dragon 1/35 | Krzysztof Bartyzel | 39 | 31,042 |
25-09-2018, 20:35 Ostatni post: Krzysztof Bartyzel |