Pz. Kpfw. III G (Tp) DAK
#46
Okleiłem 234-kę i przykleiłem to co mogłem na tej trójce. Natomiast do numeru na wieży wcale nie podszedłem, bo okazało się, że numer z zestawu Armo jest o 1 mm za duży - i niestety będzie to widać na zasobniku wieżowym (bo się na nim po prostu nie zmieści). W związku z tym zrobiłem rozpoznanie i okazało się, że tego co mi teraz potrzeba to numery "811" i "813" z modelu Dragona 6265 Pz.Kpfw. IV D 3 in 1:

http://www.mojehobby.pl/products/Pz.Kpfw.IV-Ausf.D.html

bo  z nich będę mógł wydłubać "111", "113" albo "131".
Jeśli ktoś taki model już skleił i mu te numerki zostały - z chęcią odkupię!
Odpowiedz
#47
234?? Byłoby łatwiej, jakbyś podał wysokość, zerknę w weekend w domu.
İmage
Odpowiedz
#48
Tfu, oczywiście, że 231!
A co do numerków to nie tylko wysokość musi się zgadzać (10 mm), ale wzór.
Odpowiedz
#49
Fajnie złożona trójeczka. Czekamy na malowanko :)
Pozdrawiam
Odpowiedz
#50
Przede wszystkim podziękowania dla Tomka (że mnie z skomunikował z dawcą) oraz dla kolegi Stojkovica (że mi odstępił swoje kalki).
Z kalek które zdobyłem mogłem zrobić tylko "111", "113" i "131". Zdecydowałem się ze względów praktycznych na 131, choć wśród znanych mi zdjęć jest jedno, na którym taki pojazd jest i niestety różni się on odrobinę od mojego (ma on przednie koło podtrzymujące gąsienice przesunięte do przodu oraz dodatkowy uchwyt na koło z tyłu pojazdu):

İmage

Strasznie bałem się kładzenia kalek z numerami na wieży, bo nigdy jeszcze nie miałem do czynienia z taką skomplikowaną powierzchnią. Okazało się to nie takie straszne jak mi się wydawało - kalki wytrzymały, a zestaw set/sol jest rzeczywiście świetny. Wyszło może trochę koślawo (w rzeczywistości chyba lepiej niż na zdjęciech - jakkolwiek by to nie zabrzmiało...), ale wszystkie te oznaczenia będą właściwie tylko przebijać spod piaskowej farby i kurzu.

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
Odpowiedz
#51
Bartku ale czegoś nie rozumiem. Oczywiście ja się nie znam i tylko informacyjnie pytam. Na fotce nie widać aby były numery pomalowane piaskowym na górę lub na szarym i ominięte przy malowaniu piątkowym. O co kaman?
Krzysiek
Czołgi - pancerna pięść armii.
Odpowiedz
#52
Aktualny stan modelu to defilada w Trypolisie w drugiej połowie lutego 1941 roku - szare pojazdy z oznaczeniami 3. Dywizji Pancernej (bo z niej zabrano 5. pułk pancerny dla nowo utworzonej 5. Dywizji Lekkiej), a numery to wyłącznie biała obwódka. Potem te pojazdy przemalowywano, ale kiedy dokładnie, czym i na jaki kolor to już nie bardzo wiadomo.
Co do numerów po przemalowaniu to każda kompania wydawała się mieć własny system - pierwsza kompania po transparentnej warstwie piaskowego zostawiła numery takie jakie były, ewentualnie trochę je poprawili:

İmage

İmage

İmage

Podobnie druga kompania:

İmage

Piąta po pomalowaniu pojazdów namalowała numer na czarno (czerwono?):

İmage

Oczywiście były wyjątki:

İmage


Szósta kompania chyba tylko obmalowała numery dookoła zostawiając ich wnętrze w kolorze pojazdu (ewentualnie wnętrze numeru pociągneli czarnym):

İmage

Oczywiście były też wyjątki:

İmage

Co do pozostałych kompanii nie mam żadnych materiałów.  Confused
Oczywiście to są tylko przypuszczenia, niemniej widać, że panowała dość duża różnorodność. Ja przyjąłem założenie, że wyjdę od wersji defiladowej na którą tryśnięto jakiś "piaskowy".
Odpowiedz
#53
Strasznie krzywo te numery wyglądają :/
İmage
Odpowiedz
#54
(07-01-2016, 23:43)Tomasz Hejmo napisał(a): Strasznie krzywo te numery wyglądają :/

Oj tam, nie rób scen - pięknie jest.   Wink
Nie będą się tak rzucały w oczy pod piaskowym.  Cool
Odpowiedz
#55
I krzyż na dupsku też krzywy - coś się rączki trzęsły Bartku Wink
İmage
Odpowiedz
#56
(07-01-2016, 23:46)Tomasz Hejmo napisał(a): I krzyż na dupsku też krzywy - coś się rączki trzęsły Bartku Wink

Krzyż był składany z czterech kawałków i chciałem zrobić go w proporcjach tak jak na zdjęciu (listwa, śruby, itp). Oczywiście okazało się, że proporcje w modelu są jednak trochę inne niż w rzeczywistości...
Poza tym i tak z tyłu musi być baaaardzo dużo kurzu, prawda?  Cool
Odpowiedz
#57
I gdzie ta niemiecka precyzja z tymi numerami.. :O
Odpowiedz
#58
Wiem, że zdobycie tych kalek było mocno problematyczne, więc nie będę usilnie wzywał do usunięcia tych, natomiast radzę poćwiczyć malowanie cienkich linii z pędzla i machnięcie poprawek po piaskowym (nie jesteś jedyną marudą (jedynym marudem??) na forum Tongue ).
İmage
Odpowiedz
#59
A tak z ciekawości, po cholerę przenosili to pierwsze koło podtrzymujące? Bo u siebie na dysku też znalazłem

İmage
İmage
Odpowiedz
#60
(08-01-2016, 00:44)Tomasz Hejmo napisał(a): Wiem, że zdobycie tych kalek było mocno problematyczne, więc nie będę usilnie wzywał do usunięcia tych, natomiast radzę poćwiczyć malowanie cienkich linii z pędzla i machnięcie poprawek po piaskowym (nie jesteś jedyną marudą (jedynym marudem??) na forum Tongue ).

Niewykluczone, że tak się właśnie stanie.
Niemniej jak po piaskowym poprawię po liniach numerów, to i tak dalej będę krzywe.  Tongue
A z numerów i tak jestem dumny - nie przypuszczałem, że mi to w ogóle jakkolwiek wyjdzie. Następne na pewno będą lepsze.  Big Grin

Co do przeniesienia kół, to:
"służby techniczne jednostek bojowych zwracały uwagą na zbyt ciasne mocowanie amortyzatorów i uderzanie taśmy gąsienicy w górny zaczep mocujący amortyzator do wanny kadłuba" (chodzi o wersję wcześniejszą E) - cytat z Tank Power CXXI Ledwocha.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Sd.Kfz.182 Pz.Kpfw. VI Ausf.B Königstiger z sSSPzAbt 501 Jacek Cieślak 72 19,649 24-06-2018, 14:14
Ostatni post: Jacek Cieślak
  Pz.Kpfw.I mit Abwurfvorrichtung - Dragon 1:35 Stojkovic 13 4,007 17-01-2018, 14:08
Ostatni post: Stojkovic
  Sd.Kfz.182 Pz.Kpfw. VI Ausf.B Königstiger z sSSPzAbt 503 bartek72 114 105,043 08-10-2017, 17:42
Ostatni post: bartek72
  Sd.Kfz.182 Pz.Kpfw. VI Ausf.B Königstiger Tamiya 1:35 Kamil Kowalik 39 19,610 02-10-2017, 12:59
Ostatni post: Kamil Kowalik
  Pz.Kpfw. 35 (t) - BRONCO bartek72 16 10,355 09-11-2016, 17:46
Ostatni post: Jacek Cieślak

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości