Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Beute-Tank Medium Mark A Whippet. Berlin styczeń 1919r.
#1
No cóż, czas przestać zaśmiecać główny dział Wink
Pierwszym modelem który zamierzam wykonać w ramach konkursu jest jeden ze zdobycznych Whippetów.
Niemcy wyremontowali 2 takie pojazdy. Pierwszy został użyty do testów, a drugi z nich służył w 1919 roku w Freikorpsie i był wykorzystywany do tłumienia rozruchów.
W zestawie Takoma znajdują się kalki dla tego egzemplarza.
İmage

Za bazę posłuży mi Whippet od Menga, który już dotarł do Warszawy i jeżeli celnicy nie będą przeszkadzać, to jutro mam nadzieję zamieścić inboksa. Być może będzie to pierwszy inboks w internecie tego modelu Big Grin

İmage

Zdjęcia archiwalne.
İmage
İmage
İmage

Jest to pojazd wcześniejszej serii produkcyjnej. Takom zobrazował serię późniejsza, a co zrobił Meng to jeszcze nie wiadomo Wink Ale przypuszczam, że również późniejsza, bo więcej pojazdów tego typu się zachowało. Aczkolwiek pojazd na arboksie wygląda na wersję wczesną :)
Odpowiedz
#2
I ekspressowy inboksik Big Grin
W instrukcji tylko 2 opcje malowania
İmage

Ale na kalce już więcej
İmage


İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
Odpowiedz
#3
Czołg w malowaniu freikorps, będę zaglądał.
Odpowiedz
#4
Cytat:Jest to pojazd wcześniejszej serii produkcyjnej. Takom zobrazował serię późniejsza, a co zrobił Meng to jeszcze nie wiadomo Wink Ale przypuszczam, że również późniejsza, bo więcej pojazdów tego typu się zachowało. Aczkolwiek pojazd na arboksie wygląda na wersję wczesną :)

Ciekawy temat. Wyjaśniło się, którą wersję prezentuje model Menga?
Odpowiedz
#5
Różnice pomiędzy wersjami są subtelne, ale wygląda na wczesną. Literatura na ten temat jest wybitnie uboga więc opieram się głównie na zdjęciach z netu.
Narazie skupiłem się na porównaniu wyprasek Menga i Takoma. Gabaryty są podobne, ale są duże różnice w wielkości niektórych detali. Również oznakowania na kalkach różnią się znacznie. Gąsienice ładniejsze, ale wymagają więcej pracy. Za to zawieszenie jest u Menga mniej pracochłonne.
Chyba nie wytrzymam i dzisiaj go potnę Wink
Odpowiedz
#6
Mała zajawka z postępów prac nad Whippetem
İmage
Na razie tylko gąski. Zrobienie ich zajęło mi ok 5 godzin.
Dzisiaj zabrałem się za montaż tanka. Mam praktycznie całą bryłę zrobioną. Jutro wrzucę fotki, bo do niektórych przyda się komentarz.
Odpowiedz
#7
Gęsi z tego co widzę, to te same co u Marka. Ale tworzywo inne. Nie wiem czemu, ale jakoś nie mam ochoty na ten czołg. Chętnie zbuduję francuskie kontenerki, różne wersje Marków, ale ten jakoś mnie odpycha Dodgy
Odpowiedz
#8
Gąski i karabiny pochodzą z Marka V. Model posiada również elementy które występują w wersji późniejszej.
Wadą modelu jest brak bagażników. Takomowy Whippet je posiada. Na szczęście do frikorpsowego Whippeta nie są one potrzebne.

Kółka napinające
İmage

Kólka napędowe z przekładnią łańcuchową. Tak jak w przypadku Marka od Takoma całkowicie niewidoczne po założeniu gąsienic. I tutaj pierwsza poprawka. Oś należy skrócić z zewnętrznej strony. Meng zrobił za płytki otwór.
İmage

Kółeczka podtrzymujące.
İmage

Kółeczka jezdne
İmage

Porównanie kółek Takoma i Menga. Takomowe mają ładniejszy detal, a Mengowe wymagają mniejszych nakładów pracy. Po założeniu gasek niewidoczne.
İmage

Zdjęcie grupowe Wink
İmage

Kilka śladów po wypychaczach wymaga zaszpachlowania.
İmage

Kolejny babol Menga. Drugi od prawej kołek jest za długi. Takiej długości powinien być kołek pierwszy który jest za krótki Wink Na szczęście ten błąd występuje tylko z lewej strony.
İmage

Tyle widać szpachlowania po przyklejeniu części.
İmage

I kompletne zespół zawieszenia.

İmage


Pracuje się bardzo szybko. Spasowanie jest niezłe, chociaż tych kilku błędów mogli łatwo uniknąć i nadal stosunkowo łatwo mogą je naprawić.
Odpowiedz
#9
Najbardziej podoba mi się ten fragment, powtarzający się zresztą dwukrotnie:

Cytat:Po założeniu gasek niewidoczne.

No cóż, taka to ta nasze modelarska dola... Wink
Odpowiedz
#10
Na tym polega zabawa Big Grin

Na razie przerwa w pracach, ale nie w fotorelacji Wink
Ciekawy sposób na wykonanie zbiornika paliwa. Technologia jak z modeli kartonowych Wink
Przed montażem.
İmage

I po.
İmage

I rzut oka na moduły.
İmage

A po chwili gotowa wrotka Big Grin

İmage

İmage
Odpowiedz
#11
Bez przedziału dla załogi to można by pomyśleć że to jakoś ciągnik bądź spychacz będzie. Poza zawieszeniem to budowa powinna szybko iść.
Krzysiek
Czołgi - pancerna pięść armii.
Odpowiedz
#12
Must have widzę, trzeba będzie kupić kiedyś.
İmage
Odpowiedz
#13
Fajny model i cena powinna być przystępna. Niestety skopiowali dokładnie Whippeta z Bovington i posiada pewne muzealne niedoróbki.

W wersji ciągnika był stosowany. Demontowali tylną część przedziału bojowego.

Ciąg dalszy. Tym razem przedział bojowy. Nie będę kłamał, Meng się przyłożył ale mimo to jest to wyzwanie.
Ponownie zastosowany patent z wyginaniem płyt.
İmage
İmage
Daszek
İmage

Moduły przed zlepieniem.
İmage

Nadbudówka postawiona bez kleju na podwoziu Big Grin
İmage

I porówanie z pierogiem. Wbrew pozorom to duży czołg był. Jest wyższy od pieroga.

İmage
Odpowiedz
#14
Skąd masz Marka V Ninja

Nadal nie jestem przekonany do tego Whippeta. Marki fajniejsze Cool
Odpowiedz
#15
Ja znów wolę Whippet. Wydaje mi się czy trochę szpachlowania przy kabinie będzie?
Krzysiek
Czołgi - pancerna pięść armii.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Mark I Male Takom 1/35 Patryk 45 6,135 13-03-2018, 19:14
Ostatni post: Patryk
  Mark IV "Female", Takom, 1:35 Robert P. 76 48,778 17-07-2017, 12:07
Ostatni post: Robert P.
  Mark I "Male", Takom, 1:35 [100 lat czołgu] Robert P. 14 9,355 04-07-2017, 09:47
Ostatni post: Robert P.
  Whippet Dog 1/35 Meng Patryk 36 21,472 26-09-2016, 21:14
Ostatni post: JanuszF

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości