Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tiger I frühe Produktion, 111 s.Pz.Abt. 502 - Tamiya 1/16
#1
Rok temu, walizeczka:
İmage

Wanna:
İmage

Dorobione wizjery kierowcy:
İmage

łata:
İmage

Jarzmo przed:
İmage

I po:
İmage

Otwory pod sruby:
İmage

Oraz do usuwania wody:
İmage

Dorobiłem element do blokowania otwartego włazu:
İmage

Zagłebienia pod spawy:
İmage

Zrobiłem ruchome pokrywy wentylatorów:
İmage

Zrobiłem ruchomy właz:
İmage

Drugi pistol port:
İmage

Zrobiłem wewnętrzne wzmocnienia i połączyłem pokrywe silnika z wanna na stałem zamiast z górna płyta:
İmage

Wytoczyłem grzybki przy pomocy wiertarki:
İmage

Dorobiłem numery odlewanych elementów:
İmage

İmage

Rury wydechu odwrócone pod charakterystyczym dla 502 batalionu kątem:
İmage

Zabawa z kołami:
İmage

İmage

Górna płyta (odlewane części)znacznie się różnią od wersji wczesnej. Przednie koła ściągnięte:
İmage

Przerobiłem przód na initiala:
İmage

Zrobiłem otwory w zębach gąsienic:
İmage

Śruby i podkładki, raczej do kolejnej przeróbki:
İmage

Ostatnio robie lampki Bosha:
İmage

İmage

Zrobiłem odbłyśniki z foremki na pasztet:
İmage

İmage

Oraz szybę reflektora z pudełka na CD:
İmage

I to z grubsza stan na dzisiaj czyli po roku. No tak - zapomniałem opisać co udało się już zrobić od strony RC ale to już zupełnie inna historia Wink
Odpowiedz
#2
Witamy nowego w klubie 1:16 :) Fajnie się zaczyna, będę tu zaglądał.
Odpowiedz
#3
No to widzę poziom dużych Tygrysów wysoki! Malowanie wybrane?
İmage
Odpowiedz
#4
Michał, bardzo się cieszę, że jesteś z nami. :)
Gimme glue, gimme wire, gimmie that which I desire!! Big Grin
Odpowiedz
#5
Zapowiada się konkretna relacja. Siadam w 1 rzędzie bo initiala też mam w planach :)
Odpowiedz
#6
Witam wszystkich, hej Marcin. Dzięki za ciepłe powitanie. Jutro wrzucę coś nowego.

(27-01-2012, 23:02)Tomasz Hejmo napisał(a): No to widzę poziom dużych Tygrysów wysoki! Malowanie wybrane?
Malowanie było wybrane już na pół roku przed zakupem modelu. Tygrysek z 502 batalionu czołgów ciężkich, okres to schyłek 1942 roku. Malowanie będzie jeszcze przed nałożeniem zimowego kamo a więc brak przedłużeń wydechu oraz brak tylnego zasobnika (od panzer III). Kolor to szaro-szary. Czołg był przemalowany z ciemnoszarego na jasno szary ale w taki sposób, że ciemnoszary częściowo prześwituje.
Odpowiedz
#7
Ostatnio są niezłe mrozy i tak wygląda odpalanie maybaha w takich warunkach aby oszczędzić akumlatory - cold start:




A teraz to co udało mi się zrobić przez ostatni weekend. Moje radio nie działa tak jak zalecana futaba i nie pozwala gasić czołgu wraz z wyłączeniem nadajnika oraz zapalać z akumlatorów . Aby to obejść poświęciłem jeden kanał RC i zamontowałem w odbiorniku zdalny wyłacznik:
Takie cuś:
İmage

A teraz efekt jak to wszystko razem działa obsługiwane z nadajnika:






Odpowiedz
#8
Pięknie to wszystko chodzi :)
Pozdrawiam Tomek
Odpowiedz
#9
Michał powiem Ci, że aż mnie ciary przechodzą jak patrzę na oporopowrotnik i jak słyszę terkoczący silnik. :) Bajka!
Gimme glue, gimme wire, gimmie that which I desire!! Big Grin
Odpowiedz
#10
No bajer piękny! Wystrzały są najlepsze Big Grin
Odpowiedz
#11
Miodzio Big Grin
Zapraszam na stronę, pozdrawiam Rafał "Dumo" Sadurek

https://www.facebook.com/pages/Dumo-Desi...9843071698

Odpowiedz
#12
Fajnie ,że was zainteresowało. W zeszły weekend wykonałem jeszcze jadną modyfikacje ale już po nagraniu filmików. W następny weekend postaram się nagrać nowy filmik pokazujący jej efekty.

Apropo dzwięku - za pierwszym razem wpadłem w panikę gdy właczyła się elektronika. Podłączałem wtedy wszystko poza czołgiem na tzw. pająka i nagle... Teraz już wiem jaki efekt psychologiczny budził tygrys.

Jeśli chodzi o oporopowrotnik to jest dobrze i własnie z dobrego "timingu" pomiędzy odgłosem wystrzału, błyskiem i początkiem cofnięcia lufy tamiya słynie. Niemniej jednak może być znacznie lepiej i mam w planie pewną modyfikacje i jak wszystko wypali....buahahahaha wypali to dobre słowo Idea
Odpowiedz
#13
Zrobię szybki opis tego co jest w środku, może komuś się kiedyś przyda i będzie łatwiej prowadzić relacje:
İmage

1a, 1b - wewnętrzne anteny oraz odbiornik 2.4Ghz. Dzięki temu nie ma potrzeby użycia anten na zewnątrz modelu.
2a - ogniwo Li-Po. Wrzuciłem ten typ baterii bo są mniejsze od standardowych i wydajniejsze. Mają jednak swoje wady, przy niewłaściwym ładowaniu mogą wybuchnąć. Dlatego musiałem uzbroić się w ładowarkę z balancerem, która równomiernie ładuje obie cele pakietu. Dodatkowo zrobiłem ,ze starego zasilacza komputerowego zasilacz do tej ładowarki. Według instrukcji (model jest z 2000-ego roku) należy użyć dwie baterie. Dorobiłem przejściówki "Y" i wszystko jest zasilane z jednej :)
2b - zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem ogniw a co za tym idzie spadek ich wydajności. Stan pakietu jest cały czas monitorowany przy pomocy czujnika i w razie spadku napięcia poniżej ustawionego progu na którejkolwiek z cell zrobi dużo hałasu.

3 - modół sterujący silnikami
4 - modół odpowiadający za dzwięk, flash itd.
5 - silniki z dodatkowymi przkładniami 3 do 1
6 - turnigy servo speed regulator - niedługo wrzucę filmik i opis modyfikacji
7 - głośnik. Orygnalnie zajmował 1/3 wnętrza więc pozbyłem się tamiyowskiego pudeła aby zyskać więcej miejsca na kolejne modyfikacje. Planuję mu zrobić odpowiednią obudowę.

Modyfikacja - gear reduction
Model tamiya ma zbyt wysoką prędkość (zasuwa jak zabawka). Aby to naprawić można kupić gotowy zestaw za około 80$. Zmniejszający prędkość około 3 krotnie.
Ale można też kupić same przekładnie z ebay. Niestety mają one zbyt grube ośki. Póniej trzeba znalezć tokarza, który nam je przetoczy. Ten, który mi pomógł ma mnie już dość bo miał dużą tokarkę ale jakoś się udało. Pózniej dorobić podkładki dystansowe pomiędzy silnikiem i przekładnią i na koniec dopasować odpowiednie śruby aby przykręcić silniki. Konieczna jest jeszcze zamiana miejscami kabli przy silniczkach aby kręciły się w odpowiednią stronę. Tak wygląda efekt powyższej modyfikacji:
İmage

Plusy - Prędkość maksymalna odpowiada prędkości tygryska w terenie. Dodatkowo czołg jest silniejszy. Całość wyszła kilkukrotnie taniej niż kupno gotowca a efekt jest identyczny. Dodatkowo jest możliwość dopasowania prędkości do swoich potrzeb - w zestawie są 3 różne zębatki do wyboru.

Minusy - dodatkowa przedkładnia robi trochę więcej hałasu. Madeira miał pomysł aby zabudować przekładnie i wytłumić. Myślę ,że jest to do zrobienia.
Odpowiedz
#14
(05-02-2012, 11:04)dr_arkeville napisał(a): 2a - ogniwo Li-Po. Wrzuciłem ten typ baterii bo są mniejsze od standardowych i wydajniejsze. Mają jednak swoje wady, przy niewłaściwym ładowaniu mogą wybuchnąć.


Można się zabezpieczyć przed tym kupując Torbę ochronną służąco do
bezpiecznego ładowania baterii LiPo.

Choć jeszcze nie słyszałem żeby komuś LiPo wybuchło przy ładowaniu.
Ja używam ładowarki Imax B6 do ładowania pakietów LiPo i jeszcze mi się nie zdarzyło żeby ładowarka mi zaczęła ładować pakiet przy źle ustawionych opcjach ładowania baterii.

Jeszcze jedna uwaga, należy pilnować żeby napięcie w baterii nie spadło po niżej zalecanego minimum.
Ja właśnie w ten sposób skasowałem sobie baterie. I teraz muszę kupić nową, a to jest już wydatek kilkunastu zł.


Pozdrawiam
Jacek
Moje  Blogi    http://bigmodel120.blogspot.com/
Bigmodel Walk Around    http://bigmodel1200.blogspot.com/


Odpowiedz
#15
(05-02-2012, 11:33)Bigmodel napisał(a): Jeszcze jedna uwaga, należy pilnować żeby napięcie w baterii nie spadło po niżej zalecanego minimum.
Ja właśnie w ten sposób skasowałem sobie baterie. I teraz muszę kupić nową, a to jest już wydatek kilkunastu zł.
Dokładnie to opisałem jako 2b i zaznaczyłem na fotce. U mnie wydatek byłby o wiele wyższy. Pakiet ma 5000mAh . A teraz czas na coś nowego:

modyfikacja - symulacja bezwładności

Zacznijmy od tego jak zachowuje się model czołgu. Sterowanie jest proporcjonalne a więc ,gdy powoli dodajemy gazu czołg stopniowo przyśpiesza. Jednak ,gdy stoi w miejscu i odrazu otworzymy przepustnice na max on natychmiast osiągnie maksymalną prędkość. Następnie ,gdy damy cała wstecz on natychmiast ruszy z pełną prędkością wstecz. Nie da się ukryć, że nie jest to zbyt naturalne ,zwłaszcza w wypadku ciężkiej maszyny, która waży 56 ton. Jeśli model miałby mieć proporcjonalną wagę musiałby ważyć ponad 13 kg. To tyle teori.

Przejdzmy do sedna. Zamontowałem to co widać na fotce poniżej:
İmage

Wpiąłem się w kanał przepustnicy, używając spreparowanego kabelka do serw. Następnie wyregulowałem odpowiednio opóznienie przyśpieszania i hamowania. Na filmiku widzimy ,"gaz do dechy" a czołg powoli przyśpiesza aż do osiągnięcia tej prędkości. Następnie dajemy gaz na zero a tygrysek stopniowo zwalnia:




Plusy - niesamowite uczucie po wciśnięciu gazu na maksa, zwiększa żywotność układu napędowego, bardzo tania i szybka modyfikacja, pełna możliwość regulacji
Minusy - brak ostrego hamulca, można w coś przyładować.

Mam nadzieję ,że się podoba :)



Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Tiger II "222" Ardeny Marcin Podraza 15 3,783 03-03-2018, 16:11
Ostatni post: Marcin Podraza
  Tiger I frühe Produktion - Tamiya 1:16 Marcin Podraza 46 47,320 12-03-2015, 09:53
Ostatni post: Piotrek Aust
  Tiger I mittlere Produktion - 1/15 Bigmodel 2 4,920 05-02-2012, 10:41
Ostatni post: Bigmodel

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości